Saturday, May 14, 2011

About Us


Salam & Good Day untuk semua pengunjung blog Moms Basic.

Moms Basic pada asalnya diwujudkan atas minat yang amat mendalam terhadap Penyusuan Susu Ibu. Saya sebagai pengasas Moms Basic adalah ibu bekerjaya yang merupakan salah seorang penyusu tegar, dan (Alhamdulillah) telah berjaya memberi penyusuan eksklusif untuk tiga orang puteri, mempraktikkan Tandem Nursing dan extended breastfeeding.

Walaupun pengalaman saya adalah terlalu kecil jika dibandingkan dengan ibu-ibu bekerjaya yang lain, yang mana cabaran yang mereka hadapi untuk menjayakan penyusuan eksklusif adalah lebih hebat jika dibandingkan dengan saya, namun Moms Basic tetap gembira untuk berkongsi keseronokan penyusuan susu ibu.

Moms Basic kini merupakan Butik Penyusuan Susu Ibu, dan juga butik sehenti khusus untuk ibu - maternity, breastfeeding, cloth-diapering dan babywearing.

Motto kami: ''...back to basic & natural parenting"

Butik kami terletak di Saujana Utama, Sg. Buloh, (klik untuk peta) . Untuk pembelian secara online, layari web kami di www.momsbasic.com.

Selain daripada menyediakan keperluan ibu dan bayi, Moms Basic juga kini aktif menganjurkan aktiviti berkaitan keibubapaan dan kekeluargaan. Antara community service yang kami jalankan ialah:
  • Breastfeeding Support Group Meeting
  • Family: Thought & Talk
  • Kelas Penyusuan Susu Ibu
Untuk melihat aktiviti-aktiviti yang telah dan bakal dijalankan, sila klik sini.

Let's enjoy breastfeeding,
Let's enjoy clothdiapering,
Let's enjoy babywearing,
LET'S ENJOY NATURAL PARENTING

Salam Kasih Sayang,
Nuha

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 Moms Basic | by TNB